onsdag 29 maj 2013

Mitt i veckan utan PT

Onsdagar är PT-dagar för mig men just den här veckan är jag utan PT tills på fredag så jag fick köra själv på Delta. Sjukt mycket folk - ovanligt mycket för att vara mitt på dagen? Är den försommaren som spökar eller är det kanske alltid högtryck mitt i veckan?

Kände mig ganska tung och trött när jag gick dit. När jag känner så kopplar jag bort min hjärna och går på rutin. Byter om, går till gymmet och börjar med uppvärmningen likt en robot. Sätter mig i rodden ett par minuter, gör mina rörlighetsövningar, hoppar hopprep. Helt utan att tänka. Rutiner är grejen. Sedan brukar jag vara i gång! Avslutade med en 15 minuters lång cirkel och sedan löpbandsintervaller på det. Det finns ingenting som får endofinerna att flöda som att kuta för livet 20-10 i en alldeles för hög hastighet. Well, I killed that oneI always look like I've just taken a shower... Before I actually have
Svett syns inte så bra på bild men allvarligt - det ser ut som att jag har stått i duschen när jag är färdig! Fast jag inte har det...
Nytt i gymväskan - gummiband! I år ska jag fan klara av att göra chins på egen hand! Ryggträningen har varit slarvig alldeles för länge...
Nytt i gymväskan är dessa gummiband för i år SKA jag klara att göra chins och pull-ups på egen hand. Helt otroligt vad jag har prioriterat bort min rygg. Nu blir det ändring på det! Med de här gummibanden tror jag faktiskt att jag nu har tagit bort alla maskiner (bortsett från rodden och löpbandet) ur min träningsrutin. Kroppsvikt och fria vikter = I love!

Annars då? Har totalt tröttnat på min kost och skickade precis ett desperat sms till min tränare om att jag behöver ny inspiration och idéer asap! Det här händer mig typ två gånger om året. Jag blir oerhört frustrerad, känner att jag inte får resultat och är allmänt förvirrad. Det löser sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar