torsdag 16 maj 2013

Tillbaka till rutinerna

Upp och ner, nu måste det bli ordning på det hela. Jag vet att folk skrattar åt mig när jag säger att jag har ätit dåligt eftersom min definition av en dålig dag nu för tiden inte är Mc Donalds, godis och en stor hink glass. Men jag älskar mina rutiner, min vardag och när livet är upp och ner retar det gallfeber på mig. Så, back to basics nu. Ska storhandla i kväll (att handla varje dag funkar inte för mig, det blir bara halvfabrikats-LCHF då) och beställa en köttlåda med gräsbeteskött från Gröna Gårdar. Så det så. Och så ska jag verkligen skärpa mig med min träningsinsats. Kvalitet före kvantitet, mitt motto. Måste bara följa det också... You were born to move. So move.
I går var det dags för PT-pass och jag kom på att det snart är ett år sedan jag träffade min Crossfit-PT för första gången. Jag måste ge honom all credd, jag har kommit så långt detta år och det beror väldigt mycket på honom. Han har en fantastisk helhetssyn på träning och hälsa, man ska vara stark och smidig i hela kroppen. Uthållig och rörlig. När jag kom till honom var jag stel som en pinne, nu har jag inga problem att squatta ass to grass. Dessutom är han så kunnig när det kommer till spänningar i kroppen och kan motverka dem med rätt övningar, massage, stretch. Jag har sagt det förr och säger det igen, har du möjlighet är en (bra) PT en av de bästa investeringarna du kan göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar