lördag 25 maj 2013

Tyngdlyftningsfredag

Veckan rusade förbi fort i vanlig ordning och så kom fredagen, som jag hade längtat efter med lite skräckblandad förtjusning. För några veckor sedan fick jag nämligen ett mejl från Södra TK (en tyngdlyftarklubb) som undrade om jag ville provträna hos dem? Ja, jag tackar ju sällan nej till en utmaning. Tillsammans med Ellen begav jag mig dit - sjukt nervös, helt ärligt. Sedan kanske det inte var världens smartaste idé att klä sig i chockrosa... Hej, här är jag liksom. Äh, what are you gonna do? Firade fredag med att teknikträna på en tyngdlyftningsklubb. Tveksamt om den rosa jackan passade in i klädkoden (svar: nej) men grymt kul pass!
Två timmar senare lämnade vi stället med en massa nya kunskapar. Jag är glad för att mitt ryck och mina marklyft blev godkända av tränaren som var där och hjälpte oss - gött! Det är kraften och explosiviteten i rycket jag verkligen behöver öva på, något min även min PT tjatar om. Det ÄR verkligen så otroligt kul att träna olympiska lyft - om ni träffar på en kompetent människa som kan lära er detta - ta chansen! Jag vill typ inte sluta när jag väl har börjat, brukar nog köra ett lyft för mycket när jag övar på egen hand eftersom det alltid går utför till slut...!

Lördagar är i princip alltid vilodagar för mig... I morgon kör jag igen! Split squats, enbenta marklyft och pressar står på schemat då. Happy weekend!

2 kommentarer:

  1. Så roligt!! Den chansen hade jag också velat ha! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om det finns någon klubb nära dig kan du alltid mejla och fråga om du får provträna :)

      Radera