fredag 22 oktober 2010

INTERIOR

DC_LUCINDA_JUBILEE CUSHION_F
Kudde från The Rug Company, 4 400 kronor.

Ni vet antagligen att jag är något av ett inredningsfreak. Eftersom jag delvis jobbar med att bevaka och skriva om inredning får jag ofta syn på godbitar som jag skulle vilja ha i mitt hem. Just nu bor jag tyvärr inte i en lägenhet som jag kan inreda eller renovera hur jag vill men den dagen jag gör det kommer vara en av de lyckligaste dagarna i mitt unga liv. Jag dras ofta till en blandning av klassiskt, modernt och bohemiskt. Kudden ovan från The Rug Company formgiven av Lucinda Chambers (fashion director på brittiska Vogue) känns unik och fulsnygg, perfekt att slänga i soffan bland enfärgade kuddar för att liksom överraska lite. När jag letar efter hem att skriva om, eller produkter till plocksidor, letar jag alltid efter något som är lite oväntat och originellt. Generellt så är jag inte så förtjust i hela koncept eller pyttiga detaljer. Jag älskar sådant som gör ett statement! En stor vas i rökgrått glas, marockanskt kakel eller en kudde som tar plats med galna mönster eller oväntade detaljer. Varmt, lyxigt och personligt är verkligen känslor som jag vill åt när jag stylar eller shoppar inredning...

Nu ska jag sova efter en lång dag. I morgon fredag. Redan? Mina veckor rusar förbi på ett nästan kusligt sätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar