torsdag 7 oktober 2010

TEST:EYEGELFROMACO

IMG_1184
Jag funderar lite på det här ögonkrämer. Jag vet ju att det finns 14-åringar som använder detta, medan många make-up experter menar att man inte behöver börja med sådant förrän man fyller 30. Jag som får så torr hy på vintern känner att det vore schysst med något anpassat för ögonen även om det kanske är lite tidigt. Provade denna ögongel som jag köpte när jag var på Apoteket, den ska passa alla hudtyper och verka lugnande för den känsliga huden runt ögonen. Eftersom det är en gel tror jag den är särskilt bra för er med oljig och fet hy. Min torra hy skulle nog gynnas av en fetare kräm. Annars tycker jag den kändes bra på hyn, gick in fort och varken irriterade eller sved. Tvärtom var den kylande och behaglig. Kommer inte ihåg exakt pris, men gissar på några tior...

Tänk på att vara försiktiga när ni tvättar bort ögonmejk på kvällarna. Jag häller min remover på en bomullspad och håller den mot mitt stängda öga i tio sekunder, det löser upp sminket vilket gör det enklare att få bort. Dra sedan åt ett och samma håll, skölj med vatten och torka genom att trycka lätt med en ren handduk på området. Huden kring ögat är extremt känslig och ska inte gnuggas fram och tillbaka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar