lördag 16 oktober 2010

NEWMAKEUPINMYBAG

IMG_1198
Nya i min samling är två godingar från MAC. Jag har inte använt flytande foundation på flera år, utan kört stenhårt på mineralfoundation i puderform. Det ser alltid naturligt och bra ut, dessutom kan man jobba in mer av produkten om man vill täcka extra mycket någon gång. Men nu blev jag sugen på en flytande foundation ändå, mest för att jag sminkar mig mer på vintern och vill ibland ha en mer täckande bas då hyn inte riktigt är lika fin som på sommaren. Studio Sculpt har SPF 15 (viktigt!) och ska vara väldigt återfuktande (bra för torrisar som mig). Den ger en rätt matt finish och smälter in bra i huden, dessutom sitter den som berget. Jag kommer definitivt inte använda den varje dag, till vardags föredrar jag att se mer naturlig ut och framförallt ha en snabb sminkrutin. Borsten är nummer 190 och är en mjuk, lätt rundad foundationborste. Min puderfoundation är Smashbox Halo Hydrating Perfecting Powder, ett hett tips till er som letar efter en bra foundation i puderform! Vad säger ni i foundationfrågan - flytande eller puder?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar