tisdag 5 oktober 2010

NEWLOVE

IMG_1177
Min nya love. Och naglarna är mörka, ordningen är återställd...

Jo, men veckan började ju bra. Not! I går möttes jag av totalt datorhaveri vilket gjorde att jag inte kunde jobba alls. Vilket i sin tur gjorde att jag fick deadline-panik, som i sin tur resulterade i att jag hamnade i något slags chocktillstånd där jag inte kunde göra något annat än ligga raklång i soffan och äta satsumas. Sedan pallrade jag mig faktiskt ut och köpte en ny liten vän, en MacBook Air. Jag älskade min gamla Mac, men nu när jag var tvungen att köpa en ny kände jag för en lätt sak eftersom min dator faktiskt måste hänga med mig ut på jobb rätt ofta. Då är en 15 tums bärbar ganska tung. Denna väger drygt ett kilo. Jag älskar den! Att köpa ny teknik är faktiskt grymt kul, men såklart roligare när man gör det mer av egen vilja. Rekommenderar dock er som är sugna på en Air att köpa den med SSD. Jag har inte så bra koll, men A tycker det är bra att ha. Därför köpte jag det. Men nu har jag en hel arbetsdag att ta igen och en deadline som inte är nådig. Alltså - hinner inte hänga här mer just nu. Speak to you soon!

Och till er som undrar - jag förlorade inga filer med den döda datorn. Då hade jag varit betydligt mer upprörd. Vår automatiska back-up saved the day. Apples Time Capsule, that's the shit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar