torsdag 28 oktober 2010

TOP5LOVESONGS

Jag är en romantiker av stora mått. Har alltid varit. Det är lite naivt och barnsligt kanske men jag älskar att läsa vackra kärleksberättelser och lyssna på de där låtarna som träffar mig rakt i hjärtat. Men även om jag älskar den glittrande, sockersöta kärleken ser jag också till att överdosera på det där svåra och svarta. Kärleken som sliter isär, plågar och förstör. En romantiker som jag strävar alltid efter den ultimata lyckan, det finns alltid något som kan bli lite bättre liksom. Vare sig det gäller relationer, jobb, vad som. I bland får jag säga till mig själv på skarpen - lite cut the crap typ. Jakten efter lycka kan ibland vara det som faktiskt hindrar en från att känna lycka. Anyways, tänkte dela med mig av några favoritlåtar i kärleksgenren. Så kan ni, om ni är som jag, lyssna på dem någon regnig kväll och bara känna... Lugn. Varsågoda!

1. The One Who Loves You The Most - Brett Dennen
2. Honey and the Moon - Joseph Arthur
3. I Get Lost - Eric Clapton
4. Lovely Tonight - Joshua Radin
5. This Years Love - David Gray

Vad har ni för favoriter just nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar