fredag 8 oktober 2010

LATELUNCH

IMG_1186
Klämde en tallrik pasta på bästa Non Solo tillsammans med E, vi satt i timmar och skvallrade. Bra start på helgen! Nu är jag hemma en sväng, ska skriva en halvtimme eller så sedan får vi se vad jag gör av denna fredag. Har laddat upp med ett gäng satsumas, kanske de sätter fart på kreativiteten? Jag vet ju att man måste tvinga sig själv till kreativitet, bara sätta i gång liksom. Det där med att vänta på att inspirationen ska skölja över en är verkligen bullshit... I bland händer det ju men oftast släpper det när man väl tvingar sig själv att börja. Så det ska jag väl göra nu då... Bisou!

3 kommentarer:

  1. Det var nu dags för att jag skulle fråga vad sjutton det här "bisou" betyder men thanks to Google så har jag nu en aning. Men är det något ord du använder IRL? (jag är ju "lantis" så jag vill ju veta vad dom som är "hippa" i Stockholm använder för ord (herregud, ordet "hipp" kanske är så utdaterat så det finns inte ;) )

    1. Brukar du använda ordet bisou i det verkliga livet?
    2. Brukar dom som lantisarna kallar hippa använda ordet bisou?
    3. Är du hipp?

    Bisou!

    SvaraRadera
  2. Marcus: 1. Ja, jag brukar faktiskt det! Jag fick en sådan där Paris-obessesion någon gång och började lära mig franska fraser. Just bisou tycker jag är himla fint. Mest säger jag nog "bisou bisou". 2. Det vete tusan. Ingen stor trend i alla fall. Hippa fransoser kanske? 3. Vad tycker du?

    SvaraRadera
  3. 3) Om du är "hipp": jo, ja... hm... vet inte. I förhållande till mig så är du mycket "hipp". Men du verkar väldigt mänsklig och det är svårt att vara väldigt mänsklig och "hipp" samtidigt. Så då röstar jag på ohipp. Med andra ord är du en helt vanlig människa :)

    SvaraRadera