torsdag 7 oktober 2010

LONDONBABY!

London
Snapshots från mitt senaste besök i London. Pund i min plånbok, urgoda fingers av ananas och mango till frukost, stökig resväska med nya skönhetsprodukter (passar alltid på att fynda när jag är där) och härlig engelsk morgontidning...

Jaha, det blev inte många knop gjorda i dag. Fick visserligen ett ryck framåt eftermiddagen och skrev ut ett par intervjuer, gjorde en telefonare med en gullig tjej som visade sig vara från Jönköping! Sådana träffar man inte många nu för tiden... Slog till på en resa till London i dag, pundet är lågt, britter är underbara och jag mår alltid så bra av att besöka mitt hemland. Får lyckorus av bästa sort varje gång jag är där. Strosa i Soho, käka baguetter i Kensington och pipa in på varenda Boots jag passerar (för att köpa svinbilliga värktabletter och andra härligheter). Jag åker med min favoritpralin, romantiska weekends är de bästa! Dessutom på tiden då vi aldrig varit i London tillsammans vilket är lite skamligt nästan, med tanke på min bakgrund. Kanske åker vi till området där jag växte upp och gick i skola. Oh my, I can't wait. Men jag åker till Tyskland nästa vecka (över helgen) och det ser jag också fram emot. Cheerio!

Vad tycker ni om min nya header? Kände för att köra på något enkelt och rent, jag gillar det!

2 kommentarer:

  1. Ursäkta min kanske otrevliga fråga men är ni gjorda av pengar? Du går och köper en dator för 17000 bara hursomhelst och sedan bokar en resa två dagar senare? Läste om kenza som tjänar typ 200000 i månaden på sin blogg. Hur mycket tjänar ni skribenter egentligen? Det är nästan sjukt!

    SvaraRadera
  2. Anonym: Jag vet inte riktigt hur du får ihop kopplingen mellan mig och Kenza? Hon skriver en av Sveriges största bloggar, tjänar pengar på annonser och jag är journalist och tjänar pengar på att skriva och styla för olika tidningar... Vi jobbar inte med samma saker. Jag tjänar inga pengar på min blogg (inget företag i ryggen, inga annonser) utan fakturerar de tidningar jag jobbar för.

    SvaraRadera