torsdag 3 mars 2011

MISSINGTHESUN

IMG_2340
IMG_2193
Nu har det gått lite mer än en vecka sedan vi kom hem från värmen, men det kunde inte kännas längre bort... Jag längtar tillbaka till vårt hotellrum (ni kanske ser på bilden att vi är rätt snabba på att göra oss hemmastadda typ överallt - STÖK!), varma nätter, solkyssta kinder och galen trafik...

Det var längesedan jag reste bort på vintern och jag insåg verkligen hur kroppen egentligen inte mår bra av extrem kyla. Andra dagen på semestern var alla vinterspår som bortblåsta. Min torra hy var mjuk, mina små eksemutslag på handlederna var borta, musklerna var avspända, kroppen var avslappnad, ansiktet hade ett sådant där härligt glow som bara solen kan ge... Tyvärr var alla de här grejerna återställda nästan så fort vi kom hem till Sverige. Nu ska jag vara sådär klyschig och säga, kanske skiter jag i vintern nästa år? Tänk att tillfälligt bosätta sig i ett varmt land under de tre kallaste månaderna? Kanske borde jag (vi) passa på medan vi har lyxen att bestämma våra egna arbetstimmar. Vi ska vara dem vi vill vara, hellre nu än efteråt. Men i dag var solen framme och banne mig - lite vår var det allt. Snart kommer den härliga försommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar