tisdag 8 mars 2011

THEATRE

IMG_2387
Kom precis hem från Stadsteatern. Just i kväll var det extra kul att gå på teater då vi såg uppsättningen Sex roller söker en författare. För er som inte vet gick jag teaterlinje på gymnasiet (och har gått på teaterlektioner typ hela min barndom) och slutproduktionen som jag och alla andra i min klass jobbade med i ett helt år var just den pjäsen vi såg i kväll. Så jäkla spännande att se en pjäs man känner så väl och redan har vridit och vänt på tusen varv. Den sista produktionen vi gjorde på gymnasiet var nog det roligaste jag har gjort under min skolgång (och jobbigaste, morgongympa och röstuppvärmning klockan 07 liksom?!). Då tyckte jag vi var sjukt grymma men nu när det snart är fem år sedan hade jag velat göra den helt annorlunda. Men jag försöker vara schysst mot mig själv och inse att jag faktiskt bara var 18 år och inte visste vad jag höll på med när det gällde någonting. Uppsättningen vi såg i kväll var i alla fall rätt annorlunda från vår tolkning, de hade placerat den i nutid medan vår version utspelade sig på 20-talet. Sedan var det såklart fler skillnader än så. Men ändå - teater en tisdag rekommenderas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar