söndag 3 maj 2009

BOOKSLOVEYOULONGTIME

Man skulle kunna tro att skolan var slut nu efter specialarbetet. Men icke. Först är det alla oppositioner och sedan väntar resten. En del av resten är litteraturredovisningar. Två av de fyra är böcker som handlar om invandrarproblematik. De ska jämföras, analyseras och utvärderas. Så nu måste jag sätta igång och läsa dem! Att läsa i sängen innan man somnar är bland det bästa som finns. Så avkopplande och lyxigt att ha en stund för sig själv.
Läser ni innan läggdags?

3 kommentarer:

  1. När det gäller sängdags så är det en grej jag tänker på när det gäller barn och parenting. Något som jag absolut kommer att göra den dag om och när jag får barn är att lägga några minuter varje kväll på när man lägger sitt barn åt att sitta och småprata. Man kan fråga hur dom tyckt dagen varit, vad dom tänker på, vad som varit bra och inte så bra under dagen osv. Ungen får prata av sig och kanske rensa skallen lite, man får som förälder en koll på vad som rör sig i ungens tankar, det är väldigt bra att få vara lite reflexiv och tänka tillbaka på vad som hänt under dagen. Det är lite som en bikt.

    Några minuter varje kväll när man sitter på sängkanten och pratar lite med sin unge tror jag är skitbra. Ett gott råd till den dag du själv börjar få kottar och inte bara massa småsyskon ;)

    SvaraRadera
  2. Marcus: Håller med dig fullt ut!

    SvaraRadera
  3. Hinner inte läsa innan jag somnar, däremot ligger jag länge och läser de mornar sambon är hemma.

    SvaraRadera