lördag 30 maj 2009

SATSATSATURDAY

Gick igenom stan på väg till brunchen på Salotto men marknaden var ju klart roligare när man var 14 och besatt av att köpa krimskrams. I dag ger den mig huvudvärk. Jag har ju inget tålamod heller, och det gör inte saken bättre.
Efter brunch och storhandling är vi nu hemma. Kolla in våran fina örtlåda som står i köket! Jag har glömt att visa er den, och visst passar det himla bra att ha en sån ståendes? Just nu står A och gör hemmagjord chokladmousse med mintsmak (ah!) och senare ska jag ge mig (för första gången) på hemmagjord bearnaisesås. Har undvikit just den såsen länge då den visst ska vara svår... Men prova måste man! Den ska vi ha till vår ört- och färskostfyllda kycklingfilé. Visar såklart resultat senare!
Förresten, glömde lägga upp bild på en av gårdagens examenspresenter. Ett sött litet armband från Thomas Sabo. Jag älskar den lilla grå droppen som hänger från min handled nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar