onsdag 27 maj 2009

COUNTRYLIVING

I dag åkte hela klassen ut på landet. Jag, som kanske har varit på landet en gång tidigare, tyckte faktiskt det var rätt mysigt. Men var väldigt glad att komma tillbaka till stan, ska tilläggas.
Först promenerade vi i skogen. A påstår att detta var första gången jag var i en skog. Han ljuger. Eller överdriver. Det här var säkert den mest skogsaktiga skogen jag varit i dock. Och om någon tycker jag låter som en vidrig liten stadsbo just nu, så kan jag halvt om halvt bekräfta det. Men det är inte mitt fel! Har bott nästan hela mitt liv mitt i smetar och dessutom orienterade vi i Stadsparken på högstadiet!
Efter promenaden fikade vi och slappade i solen. Sedan körde vi ett gäng litteraturredovisningar. Anledningen till att vi var där, så att säga. Nu blir det sista festkvällen (!?) med gänget...

2 kommentarer:

  1. Haha! Sånt här tycker jag om! Alltså att du är öppen med att det här med skogen kanske inte är din grej. Det finns så många som säger att dom älskar skogspromenader (och det får dom väl göra om dom vill) men vi som älskar stadspromenader, trottoarer och asfalt finns också!

    SvaraRadera
  2. Så snygga bilder!
    Gillar den första, den är vacker.

    SvaraRadera