fredag 29 maj 2009

IAMAJOURNALIST

NU ÄR JAG JOURNALIST! Shit, det känns mäktigt. Det är alltid så himla skönt att bli klar med något man kämpat för en längre tid. Samtidigt vemodigt. Ja, ganska många tårar blev det.
Från skolan ser man hela Jönköping. Jag har lovat mig själv att nästa gång jag återvänder till skolan ska det vara för att föreläsa för journaliststudenter. Ja, så kanske det inte blir men det vore kul!
När jag kom hem för en stund sedan hittade jag en liten ask choklad och en blomma i köket. Tack, min älskade.
Och när jag såg mitt intyg insåg jag att man har hunnit med mycket de senaste två åren. Och jag har utvecklats obeskrivligt mycket under tiden. Som person, och som skribent. Nu väntar arbetslivet. Vad kommer hända? Det är verkligen spännande.
NU SKA JAG FIRA!

1 kommentar: