tisdag 5 maj 2009

BURR

Jag fick en fråga om mitt burr. Hur jag gör så att det ser ut som det gör. Det tråkiga (men sanna) svaret är: Ingenting. Okej, jag kör någon inpackning i veckan. Tvättar det två gånger i veckan. Och låter det alltid självtorka (vilket innebär att jag måste tvätta håret på kvällarna, eftersom det tar timmar att torka). Dessutom använder jag i princip aldrig hårprodukter längre, för jag gillar inte känslan av det och om jag använder produkter måste jag tvätta håret oftare (vilket gör att mitt hår blir fett snabbare).
Jag har helt enkelt ett stort, lockigt hår naturligt. Och jag älskar det! För då kan man sätta upp det och låta några lockar hänga fram, som ovan. Men helst vill jag ha det utsläppt. Nu skulle det dock behöva lite färg av något slag, känns lite blah... Ljust eller mörkt?

3 kommentarer:

  1. Mörkbrunt skulle passa bra på dej :)

    SvaraRadera
  2. På den undre bilden ser det ut lite som att din hud har haft något halssmycke mot huden som den inte gillar. Min mamma är nickelallergisk och tål inte om det är nickel inblandat. Jag vet inte om du är det men kanske skulle du prova att ha bara äkta silver eller guld mot huden. Inte billigt men får du rashes så kan det vara värt att prova.

    SvaraRadera
  3. Erica: Ja, jag har haft det mycket. Lite trött på det. Men jag ångrar mig alltid när jag blir blond.

    Marcus: Nej, jag är inte allergisk mot nickel. Jag har nog bara kliat där, då brukar det bli lite rött i någon minut. Jag kanske är allergisk mot mina egna händer? Hehe.

    SvaraRadera