måndag 11 juni 2012

Bikram, check

Ni kommer ju knappt tro mig men efter månader av velande, urfegande och avbokande så gjorde jag det. Jag gick på Bikram Yoga! Puh, vad varmt det var. Precis som alltid när man börjar med något nytt skriker pysket nej, nej, nej, sluta, för svårt, vill inte. Blev lite illamående i en övning och kände min käke nästan domna av i en annan men annars var det ingen fara. Under passets gång kändes det som om jag ALDRIG ville komma tillbaka men väl ute på gatan kändes allt så bra, musklerna var mjuka och hela kroppen var liksom avslappnad. Då lät det annorlunda i huvudet: Det här ska jag definitivt göra igen. 
Untitled Untitled Glad dag! Untitled
Efter passet tyckte jag och C att vi var värda lyxlunch på Kaffeverket. Och i kväll är det fotboll som gäller från 18 till natten. Är det verkligen måndag?

Jag tränade Bikram på DuCalme i Vasastan och blev så glad över att få ett så positivt och välkomnande mottagande! Pepp på sådant!

3 kommentarer:

  1. Grymt fin skjorta. Får man fråga var den kommer ifrån? :-)

    Hur jobbigt tycker du att passet var? I jämförelse med ett traditionellt gympass?

    /Carro

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Den kommer från Nelly, tror det kostade 200 spänn. Nu hittar jag den dock inte på hemsidan... Skumt.

      Bikram var jobbigt men man klarar absolut av det även om man säkert är sådär rent tekniskt i början. Men det var jobbigt på ett helt annat sätt än styrketräning eftersom smärtan mest kom från töjningar av muskler och att det kräver en del balans och fokus. Framförallt så var det psykiskt jobbigt med tanke på värmen. Jag var inte så trött i kroppen efteråt som jag är efter styrketräning men desto tröttare i huvudet...

      Radera
  2. Tack! Då vet jag, angående både skjorta och bikram.
    /Carro

    SvaraRadera