lördag 30 juni 2012

Sommarläsning

Semester kräver ny litteratur. Ja, ni läste rätt! Nu ska jag ha semester i två veckor. En ofantlig lyx, tycker jag. Kanske kommer jag blogga mer än vanligt, kanske mindre. Men nu vet ni i alla fall varför oavsett vilket av det som inträffar... IMG_2685
Dagens mix från bokhandeln innehåller matböcker och lättlästa strandpockets. Längtan efter att laga mat och experimentera med nya smaker dyker alltid upp när jag är som mest avslappnad och fylld av ro. Känslor jag kände så fort jag slog upp ögonen i morse efter nio sköna timmars sömn. Hurra!

2 kommentarer:

  1. Jag ser att du har The Hunger Games där. Jag fattade liksom aldrig vad som hände där. När filmen kom så sa alla att nu kommer filmen tillslut. "Äntligen". Jag visste inte ens att det fanns en bok och jag kände mig helt borta. Jag missade helt "hypen" om det där! PS JA, jag är gammal!! ;) DS

    /Marcus

    SvaraRadera
  2. Marcus: Jag läste första boken och längtade efter filmen. Enorm hajp på andra sidan Atlanten. Men filmen var platt fall tycker jag, även om jag gillar hon som spelar huvudrollen. Första boken var rätt bra, de andra kämpar jag mig genom mest för att ha läst dem. Men det går segt får jag erkänna...

    SvaraRadera