fredag 22 mars 2013

Att öka på rätt ställen

En av de roligaste sakerna med styrketräning är att man verkligen kan förändra sin kropp och hur den ser ut, efter eget behag. Frida (läs hennes blogg HÄR!) skrev i morse om att hon knappt fick på sig byxorna tack vare mer muskler på benen så jag fick en idé om att mäta mina ben och min rumpa som jag också misstänkte har växt rejält den senaste tiden... Sagt och gjort, virade måttbandet runt rumpan och... What? Över 100 cm i omkrets? Tittade i mina papper och sist min rumpa var så stor vägde jag 20 kilo mer. Men då var midjan också 25 centimeter större än nu, haha. Medan jag satsade på min viktnedgång var det bara minus jag jagade, trodde aldrig att jag skulle vara glad över plus på måttbandet! Sist min rumpa var över 1 meter i omkrets vägde jag 20 kilo mer än vad jag gör i dag  #squats #ftw
Hade någon sagt till mig under min viktprojekt att jag två år senare skulle bli GLAD för att måttbandet visade plus skulle jag hånskratta. Thank you squats, I love you!

6 kommentarer:

  1. Visst är det synd att vikten sitter så i huvudet. Har också gått upp ett par kg men känns mindre "på ytan", tightare.. ;).
    Mer muskler, mindre fett. Sen är det ganska tråkigt när man inte kommer i sina favvojeans för att rumpa & lår vuxit. Men men .. Roligt att det ger resultat iaf!!
    :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen! Därför älskar jag att använda både våg, måttband, fettmätning och styrkemätning tillsammans för att kunna se ett mer rättvist resultat!

      Radera
  2. Jag mätte mig precis när jag bestämde mig för att börja köra regelbundet, skrev ner måtten på iphonen men raderade det givetvis en dag när jag rensade bland mina anteckningar, jag blir galen på mig själv! Fast å andra sidan så märker jag ju nu att det uppenbarligen ger resultat haha. Det är så kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men suck, vad irriterande! Passa på att ta måtten nu direkt och spara på ett säkert ställe, det är så kul att kunna jämföra och man kan lätt bli lite blind eftersom man lever med sin kropp varje dag. Heja heja!

      Radera
  3. Fin blogg med bra recept, jag kommer tillbaka!

    SvaraRadera