tisdag 26 mars 2013

Grym start på veckan...

... Hade jag i går! Jag har känt mig lite halvt omotiverad till min träning de senaste två veckorna, det hela började med att jag fick en kort förkylningen som lämnade en satans rethosta efter sig. No fun! Alltså har jag inte känt att jag har varit i toppform, varken styrkemässigt eller när det gäller uthållighet. Jag hade liksom inget GO i mig, om ni förstår. Sådant där kan lätt bli en negativ spiral för mig, jag blir irriterad vilket sänker min motivation som även gör att nästa pass blir halvbra och så vidare...

Men i går! Då smällde det till. Träffade min PT Nils och kände redan i uppvärmningen att jag var taggad, fokuserad, stark. Vi började öva på mina ryck (olympiskt lyft, se HÄR) och tekniken blir lättare och lättare, från helt omöjligt till nu helt logiskt - yes! Körde vidare med split squats, marklyft, hantelrodd. Sedan lite grymt på-minuten arbete. Det fungerar så att du varje minut utför något (i går var det en chin, fem svingar och tre armhävningar) sedan vilar du det som är kvar av minuten och kör igen i fem set eller fler. Svettigt!
Efter två veckor med halvinsatser -  I DAG VAR DAGEN! PB i Snatch, grymma marklyft, split squats till allt brände och grymt på-minuten arbete! This girl is on fire!
När jag skulle sova på natten gjorde mina ben så fruktansvärt ont, som växtvärk gånger 100. Träningsvärken i dag är ändå inte så farlig - bränner gött i benen! Känslan av att köra ett riktigt bra styrkepass, det finns inte många saker som slår det alltså...

Och oj, jag har råkat radera (??) de kommentarer som kom in under helgen. Om ni som skrev då orkar kommentera igen får ni såklart göra det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar