måndag 23 april 2012

Början på en (galet) bra vecka

Hello there! Måndag och starten på en bra (och galen) vecka för mig. Har så många roliga och spännande saker som händer den här veckan, tack för det! Hade egentligen tänkt ha vilodag men bestämde mig i sista stund att hänga med min kille till gymmet på lunchen. Philip var också på plats så det blev tufft i vanlig ordning.

Så lite bicepsövningar, marklyft, benpress och axlar blev det. Slog nytt rekord i stående miltärpress (HÄR!) på 15 kilo, gjorde 45 reps på 1 minut och 1 sekund. Med 20 kilo tar det drygt 2 minuter och 25 kilo har jag inte vågat prova än... Ih!

Gjorde också premiär för mina nya skor! Jag kan inte springa på löpband i vanliga träningsskor, det är bara obehagligt. Så i helgen köpte jag löparskor som jag kan ha inne. Och nya handskar! Kanske de bästa handskarna jag har ägt med en liten extra flärp på långfingret. Ni som lyfter vikter vet att det alltid blir lite skavt precis där.
UntitledUntitled
Upphopp med vikt Untitled
Min killes rygg börjar ta sig! Duktig där!

Dagens övning: Ta fram en pall som är 20, 30 centimeter hög. Ställ dig med benen på varsin sida av pallen och grabba tag i en passande vikt som du håller mot bröstet (utan går också bra). Hoppa upp på pallen och ner igen. Se till att komma i djupa knäböj när du landar på golvet. Kör så många du orkar fyra gånger om. Feel the burn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar