fredag 20 april 2012

Två bra rätter

I går tweetade min kompis Amanda om en laxrätt med apelsin- och hoisinsås som hon hade lagat till sin lilla dotter. Det såg så gott ut så kvällens middag (gårdagskvällen alltså) fick bli något liknande. Min kille åt den med nudlar, men ris funkar också såklart. Eller så som jag åt den, utan tillbehör. IMG_2402
Receptet gäller för tre-fyra personer.

400 g strimlad kycklingfilé
200 g sugarsnaps
1 gul lök
1 dl cashewnötter
2 dl apelsinjuice
2 msk hoisinsås
1 msk soja

Gör så här: Stek kycklingen i kokosolja. Tillsätt sugarsnaps, skivad lök och nötter. Blanda om och låt steka några minuter. Häll på juice, hoisinsås och soja. Låt småkoka i 15 minuter. Servera med valfritt tillbehör.
IMG_2410
I morse frossade jag i det här goda. Turkisk yoghurt med lite vaniljpulver, skivade jordgubbar (syndade med ett gäng spanska... För den här gången då) och cashew. Sött, bra fetter och mättande!

1 kommentar:

  1. Vilken bra grej, ska testa denna "såsblandning" med kyckling också, kan tänka mig att den passar bra.

    Jag blev inspirerad till att använda hoisinsås eftersom det är huvudingrediensen i "duck sauce" som man får tsm med den kinesiska rätten "duck rice" som Linnea älskar! :)

    SvaraRadera