fredag 27 april 2012

Den lediga fredagen

Jag hamnade i något slags jobbflow i går och satt och skrev mellan 22 och 04 på morgonen. Trött som tusan när jag väl klappade ihop datorn men på plussidan hann jag jobba ostört och faktiskt bli klar med allt av fredagens jobb - redan på torsdagen. Och så vaknade jag upp till världens bästa väder och en helt ledig dag. Score?

Jag började dagen med en proteinboll och en smoothie från Blueberry (jag gillar Beauty Box minus aloe vera och lönnsirap plus vaniljprotein) på en parkbänk med mamma i lurarna (vi pratade alltså). Lyssnade lite på Veronica Maggio som jag också gjorde hela förra våren. Sedan uteträning med Philip (mer om det nedan), bästa sötpotatissalladen från Kaffeverket och en ny kombucha i smaken äpple/ingefära som var fantastisk. Nu ösregnar det ute...
Har ej hittat årets sommarplatta än. Kör på förra årets så länge... Untitled Untitled Untitled Untitled Untitled
Dagens träningstips blir alltså att ge dig ut i parken och var kreativ! Det var helt underbart att vara ute och svettas i dag när solen sken och dagisbarnen hejade på (och frågade "vad tränar duuuu?"). Se möjligheter i alla backar, parkbänkar och staket. Förutom dips på bänk, som ni ser på bilden, körde jag grophopp i brant backe, intervaller i trappor och backar, olika övningar med gummiband, upphopp på bänk, armhävningar och boxning. Lova att ni går ut och känner på det om solen skiner i helgen?

1 kommentar: