måndag 23 april 2012

Mindful eating

På tal om träning, vilka träningstidningar gillar ni? Själv läser jag ToppHälsa och såklart Expressens bilaga GI&Hälsa. Ärligt talat är jag inte så bevandrad när det gäller detta segment, jag får en stor dos inspiration och kul fakta genom olika träningsbloggar och hur mycket som helst hinner man faktiskt inte med. I alla fall, i det numret av GI&Hälsa som är ute nu har jag skrivit om Mindful eating. Löp och köp! 
Untitled Untitled
Att lära sig lyssna på kroppen och känna igen skillnaden mellan hunger och sug är extremt viktigt om man ska lyckas med sin viktnedgång och även om man bara vill leva sunt. Detta är något jag själv har kämpat med under stora delar av förra året...

3 kommentarer:

  1. Köpte precis tidningen! :)
    Älskar gi&hälsa, tycker det är en av dom bästa tidningarna faktiskt. Är alltid nöjd med den.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Ska definitivt köpa!
    Var finns den?Hur länge finns numret ute?(så att jag inte missar det)

    SvaraRadera
  3. Sabina: Kul!

    Anonym: Jag tror den finns ute i en vecka eller så? I dag fanns den i alla fall i butik!

    SvaraRadera