lördag 15 juni 2013

Äggkaffe?!

Kan ni tänka er att jag har ätit low carb i långt över två år och ALDRIG har provat äggkaffe?! Helt sjukt egentligen. Min killes syster älskar det dock så jag blev påmind, nyfiken och ville testa. Men råa ägg i kaffe - kan det vara gott? I dag är det lördag och jag gick upp halv sju. Det har aldrig hänt förut, typ. Så jag tänkte, nu smäller vi på med något nytt. Äggkaffe. Det är en sådan dag.upload Det är lördag. Klockan är inte ens nio. Här sitter jag och dricker äggkaffe för första gången. Oh lord nu kan vad som helst hända...!
Här sitter jag, hyfsat nyvaken, i den tidiga morgonsolen och dricker äggkaffe. OBS! Bilden är ej ett montage!

Jag orkade inte riktigt med att googla recept så jag experimenterade lite. Två matskedar kokosfett, en kopp kaffe, två ägg, en rejäl nypa kardemumma.... Brukar inte folk ha smör i också? Jo, i med 30 gram smör med. Ni som gör sådant här kaffe på regelbunden basis kanske inser att det blev lite för mycket av det goda? Nu är jag sjukt mätt och då drack jag inte ens upp hela! Nästa gång skippar jag smöret i alla fall.... Gott, men just min ingredienslista rekommenderas inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar