tisdag 18 juni 2013

Dagens frukost...

... Blev en proteinpannkaka! Det var länge sedan, mest för att jag har skippat proteinpulver i år då jag hittar något bra som är mejerifritt. I morse snodde jag åt mig lite av killens vaniljprotein från Holistics (fritt från alla nasty sötningsmedel) och rörde ihop en pannkaka som blev rätt trasig men annars god!Trasigt med gott #proteinpancake
En enkel proteinpannkaka fixar du med tre ägg, två skopor protein och lite kokosmjölk. Stek i kokosolja eller smör!

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag har gått igenom ganska många inlägg på din blogg, vilken jättebra inspiration man får! :) Jag har en fråga om sötpotatis, har försökt googla men hittar inga riktigt bra svar. Vet att sötpotatis inte är släkt med potatis men är det nyttigare med sötpotatis än vanlig potatis? Innehåller inte sötpotatis både mer kolhydrater och kalorier? Tacksam för svar om du vet något om detta! Kram :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack för fina ord! Det stämmer att sötpotatis innehåller något mer kolhydrater och kalorier än vanlig potatis. Däremot innehåller sötpotatisen mycket mer näring och göttiga vitaminer. Inom Paleo godkänner man också sötpotatis (men inte potatis) just för att man kan äta den rå. Teorin är då att den är bättre för oss en vanlig potatis. Sedan tycker jag att det är mycket godare :)

      Radera