tisdag 4 juni 2013

Multitasker

I bland uppfyller man ju den där frilansklyschan ändå alltså. Ni vet, man sitter ju bara på fik, dricker latte och knapprar långa mejl när man frilansar, visst?! Haha. I går släpade jag hundra påsar kläder till en plåtning (den första jag stylade helt själv - hjälp!) och klämde in ett träningspass samt middag med tjejkompisar. Men i dag var det mer piano då jag tillbringade eftermiddagen hos min frisör Patrick med goda snacks och den där mejlkorgen jag pratade om innan. Lever frilansklyschan i dag. Jobbar, äter och är hos frisören samtidigt ☀@patrickmattsson
Det blev ett mini-klipp och en ny fräsch färg, ljusare och lite krämig. För att erkänna något pinsamt hade jag inte besökt min frisör-favorit på 15 (!!) veckor. Så det var hög tid. Och vi hade så mycket att ta igen, sist vi träffades hade vi inte köpt lägenhet (eller ens börjat gå på visningar...) och P har hunnit vara både i Dubai och göra hår på Eurovision. Note to self: Boka nästa tid redan nu!

Får ni också ångest när ni inte varit hos frisören på länge? En gång för många år sedan, när jag bodde i Jönköping, gick det hela nio månader mellan besöken vilket gjorde att jag nästan ville gråta innan jag gick dit... Såklart väntade en megautskällning på grund av mina "extremt slitna toppar". Hjälp...

4 kommentarer:

  1. Haha min bästis är min frisör, så jag märker när hon vill att jag ska boka tid för då pillar hon lite extra i mitt hår... Sist bokade jag dock tid direkt till nästa gång för att verkligen se till att det inte går för länge för då kommer jag ha tokångest över min utväxt eftersom jag blivit blond igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Åh, utväxer är så jobbiga! Fast ännu jobbigare med en ljus utväxt tycker jag, som jag själv drogs med för länge... Hu!

      Radera
  2. Wow- så snygg du är i håret!:) Kram

    SvaraRadera