onsdag 24 november 2010

BREAKFASTLOVE

IMG_1386
Som ni märker blev det inget middagsrecept i går, jobbade länge och orkade sedan inte alls hålla på att plåta och blogga. Som tröst bjuder jag på en av mina favoritrecept när det gäller frukostar, havrepannkakor! Tuggiga, mättande och superenkla. Är man vegan kan man bara byta ut mjölken mot kokosmjölk (ta då lite mindre) så är man hemma. Ungefär 10 pannkakor. Varsågod...

Ingredienser
1,5 dl skrädmjöl
2 dl havre
1 tsk bakpulver
2,5 dl mjölk
2 msk äpplemos
1 msk riven kokos
1 msk rå kakao

Så gör du
Blanda alla ingredienser i en bunke. Stek på medelvärme i lite smör eller olja. Lägg upp på tallrik, sprinkla kokosflingor över pannkakorna. Servera som de är eller med äpplemos.

I dag blev det inte havrepannkakor utan en klassiker. Havregrynsgröt med lingon. Gott! Har en hektisk dag framför mig och behöver ladda med bra energi. Förresten, vilka havregryn väljer ni? Jag köper alltid fiberberikade eller blandningar som havre/quinoa. Vanlig havre är så tråkig tycker jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar