torsdag 11 november 2010

THEHAIRREPORT

Okej, här kommer min rapport från den Brazilian Blowout jag gjorde i går hos min frisör Patrick på Corinne&Friends. Jag gjorde denna behandling eftersom jag har (efter all blekning) ganska torrt, strävt hår. Dessutom har jag hela mitt liv kämpat mot frizz. Men jag är generellt skeptisk mot mirakelkurer. Hur många oljor och krämer jag har köpt som lovat att lugna håret och ta bort allt frizz? Många. Inget funkar. Men eftersom denna behandling har blivit så uppskattad och min frisör rekommenderade den så körde jag.

Jag tänkte visa bilder från frisören men ville hellre visa hur mitt hår såg ut före och efter när jag gjort exakt samma sak med det. Alltså är efter-bilderna inte frisörstylade. Så här. Båda bilderna togs efter att jag tvättat håret (schampo och balsam - that's it) och handukstorkat det lätt. Sedan har jag fönat håret med huvudet upp och ner till torrt. Jag har inga produkter i håret (förutom värmeskydd) och har inte heller borstat det inför dessa bilder. Jag kan knappt förstå att det kan bli så stor skillnad. Det är faktiskt helt sjukt. Men fantastiskt.
Bild 2010-11-02 kl. 12.44
Före
Bild 2010-11-11 kl. 14.47
Bild 2010-11-11 kl. 14.49 #2
Efter

Är det inte ganska otroligt ändå? Denna behandling ska inte fungera som en rakpermanent men ni ser ju tydligt själva att mina lockar har blivit rejält utslätade. Jag har fortfarande mycket fall, men jag skulle inte säga att det finns några lockar egentligen. Eftersom jag alltid lockade mitt hår med plattång förr (för att få fina lockar och inte burriga) ser jag inget problem med att de är borta. Mitt hår har aldrig varit så glansigt, mjukt och lugnt som det är nu.

Har ni några frågor, skriv i kommentarerna så svarar jag! Hörs snart!

2 kommentarer:

  1. WOW! Vilken skillnad...vad kostar det? Kan man bara göra det på den salongen du gick till? Jättefint :)

    SvaraRadera
  2. Shiiieeeet...vilken skillnad, det är knappt så man tror det. Hur länge håller det? Tänk att vakna upp med sånt hår vajre morgon dröm!

    SvaraRadera