tisdag 23 november 2010

DEADLINETUESDAY

IMG_1424
I dag har jag deadline på flera reportage, alltså en riktigt skön skrivdag utan intervjuer och möten. Jag älskar att mitt jobb är så varierande. Jag skulle aldrig orka sitta hemma och skriva jämt, men eftersom jag oftast gör annat (intervjuer, idémöten, planering, pressevent) är det så skönt att någon gång i veckan stänga av totalt och bara skriva. Så kan man passa på att nöttra också... Bra snacks är ett måste för att hålla energin uppe. I dag har jag sällskap av några hasselnötter och min superjuice. Later!

2 kommentarer:

  1. Jag är fortfarande nyfiken på receptet :)

    SvaraRadera
  2. Linn: Oj, sorry. Så här för ett stort glas: 1 näve spenat, en liten bit ingefära (efter smak), 1/2 lime (skalad, skuren i bitar), 1 dl frysta jordgubbar och 2 dl ekologisk äpplejuice. Någon nypa basilika om man vill. Mixa tills juicen är hyfsat slät.

    Man kan göra massa varianter på denna, har man alltid spenat och äpplejuice som bas så kan man ha i lite vad man känner. Blåbär och rå kakao, lingon och kanel? Ni fattar!

    SvaraRadera