söndag 28 november 2010

SUNDAYSNOW

IMG_1461
Glad advent önskar jag er! Denna vintersöndag ägnar jag åt att skriva ett par reportage. Ett av dem kräver lite mer research än vanligt - då drar jag fram gamla pluggknep med färgade klisterlappar. Snart 1 december och dags för den mest omtumlande månaden på året. December är en ljuvlig månad på alla sätt men samtidigt en av de jobbtätaste, allt ska bli klart och året ska knytas ihop. Så det brukar bli ett par "det är bara att bryta ihop och komma igen"-dagar. Innan i dag var jag och A ute på långpromenad med Stella, en timme i gnistrande snö och sex minusgrader. Snön är så vacker i storstaden tycker jag, det blir snygga kontraster. Att komma in igen med stelfrusna kinder, då känner man sig full av energi! Stella är inte lika förtjust dock, stackarn får ju snö i tassen och tycker det är allmänt idiot-kallt. Lilla Bella, du får härda ut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar