onsdag 29 december 2010

ANSWERSPARTONE

Här kommer del ett av svaren på frågestunden, jag delar upp det lite under kommande dagar så slipper inlägget bli så långt. Det var väldigt blandade frågor och det gillar jag! Då kör vi.

Jag undrar lite över hotell i Stockholm. Jag ska dit med ett par kompisar för att fira min födelsedag och vill bo fint men kanske inte sviten på Grand Hotel heller. Gärna centralt också. Har du några tips?

- Jag vet ju inte alls vilken prisklass du har tänkt dig, men jag har bott på många hotell i Stockholm så några tips kan jag nog skaka fram. Vill du bo nära Centralstationen och Drottninggatan tycker jag du ska kolla in Nordic Light och Freys, helt olika slags hotell men båda har superbra service och fina rum. På Östermalm (där jag personligen skulle välja att bo för en weekend då det är tusen gånger trevligare än city, fast ändå nära allt) ska du kolla in Story Hotel, enligt mig ett av de bästa, snyggaste hotellen i stan. Invid Stureplan ligger också det bästa Scandic-hotellet Anglais. Hotell Nobis vid Norrmalmstorg har jag aldrig bott på, men det ser helt fantastiskt ut. På Söder gillar jag Clarion vid Skanstull. Jag kan fortsätta i all evighet, men stannar här. Hoppas du hittar något bra!

Hur många läsare har din blogg?

- Några tusen läsare i veckan. Jag är glad för de jag har!

Kan du visa upp något du har skrivit? Var kan man läsa dina texter? Vad tjänar du?

- Om du googlar på mitt hela namn får du upp en del artiklar som jag har skrivit. De flesta större grejer hamnar oftast bara i tryck. Jag skriver mycket för Expressens bilagor, särskilt Sköna Söndag och Leva&Bo. I den senare har jag en löpande serie som finns i tidningen varje vecka och i den första gör jag allt från stora kändisintervjuer till shoppingguider, också en matserie som finns i tidningen varannan vecka. Plus mycket annat. Jag ska bli bättre på att tipsa. Jag har eget företag så jag har ingen fast lön, den bestämmer jag själv från månad till månad.

Do you ever miss living in England? Do you ever want to move back?

- I am so happy about my background, that I went to English school and have a few friends and family over there. I really love England in so many ways, and I want to visit much more often. I don't have any plans of moving though, at the moment. But you never know what the future holds and I definitely like the thought of living in London!

Vad är det bästa du vet?

- Det bästa jag vet är att skrota runt hemma i strumpbyxor, ett långt linne och en stor kofta. Har jag en stund till det varje vecka - då är jag lycklig!

1 kommentar:

  1. Åh, snälla, får jag panikläggatill en fråga? Jag kom på en som är bra så... Men i alla fall: skulle du vilja bli intervjuad i typ Jay Leno eller något program där du i ca 10 minuter får frågor om dig med 100+ miljoner tittare/läsare? Och OM du skulle få chansen, har du någon favoritintervjuare som du skulle vilja bli intervjuad av?

    SvaraRadera