onsdag 15 december 2010

PERFECTION

Bild 2010-12-11 kl. 22.35 #5
Perfect housewife? Nja, inte jämnt i alla fall...

Jag kände mig som en sådan där klyschigt, perfekt kvinna i dag som lyckas kombinera karriär med cupcakes utan att inte ens verka det minsta stressad. Jobbade hårt hela förmiddagen, sprang ut på en längre promenad med hunden, hurtade hem och klämde in en pepparkaksdeg bara sådär! Sedan skulle jag jobba igen. Åh, vad nöjd och självgod jag var när jag stod där och rörde ner julkryddor i smält smör... Ja, alldeles precis tills degen blev fullkomligt mjölmätt och alltså totalt värdelös. Suck. Satsar på det där perfekta mer till 2011 tror jag...

I felt like the perfect, modern woman today. Working and baking gingerbread cookies all at once. But the gingerbread totally failed and so did my ideals... 2011 will be the year of perfection!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar