lördag 18 december 2010

INSIDEMYPRADA

IMG_1569
Förra veckan när jag hängde på mitt hotellrum i Luleå tänkte jag köra en bloggklassiker och visa upp innehållet i min väska. Men det kändes rätt trist. Därför plåtade jag i stället av ett par bilder på min plånbok och tänkte berätta lite om mitt unika sätt att kombinera plånbok, anteckningsblock och apotek i ett.

Själva plånboken fick jag när jag fyllde 20 år av min sambo, den är i rött läder och från Prada. Jag älskar den för att den ser gammal ut, inne på Filippa K en gång frågade killen i kassan om den var vintage. Ja, lite den känslan har den. I första facket döljer sig privata kvitton (de jag får för mig att spara) och i det andra ligger alla företagskvitton som jag ska bokföra. Det facket tömmer jag såklart varje dag. I mitten inuti facket med dragkedjan har jag mynt, en liten nagelfil, en majblomma, små läppglans och frimärken. I facket bakom gömmer sig plåster, skavsårsplåster, huvudvärkstabletter och just nu också en liten julgransgrej. Sedan hittar man mina tre bankkort, legitimation, kaffekort och Ica-kort. I facket längst har jag mina andra kort, Taxi Stockholm-kort, SAS-kort och en herrans massa visitkort. I facket på baksidan samlar jag kärlekbrev, peppande ord och små listor över mina drömmar. Okej, vinner jag pris för mest multifunktionella plånbok eller vad?

Take a sneak peek inside my wallet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar