lördag 11 december 2010

TREATS

IMG_1555
Puh, vilken galen dag! Började med att flyget från Stockholm var en halvtimme försenat, vilket resulterade i att jag inte hann till en enda blomsterhandel i hela Piteå vilket i sin tur gjorde att jag fick stå utanför Ica Kvantum, i 20 minus, vid en parkbänk och snickra ihop två megabuketter helt på egen hand (vad gör man inte?) av sex småbuketter som jag lyckades få tag på (jo, folk stirrade rätt rejält). Sedan var jag iväg på min intervju (jag är här och jobbar, för er som undrar vad tusan jag sysslar med) och efter det skulle jag ta bussen tillbaka till Luleå. Som var tio minuter sen. Sedan 20 minuter sen. Och till sist 40 fucking minuter sen. Bussbolaget skickar EN ersättningstaxi och säger sedan att vi 12 som blir över ska få en ersättningsbuss om ytterligare 40 minuter. "Det är sånt som händer". Jag blev galen men teamade till slut ihop mig med tre andra och delade på en taxi. Buss? 84 kronor. Taxi? 1000 kronor. Gah!

Men nu så, nu har jag beställt upp ett par praliner till mitt hotellrum och tänkte jobba men vette fasen om jag orkar. Kanske bara blir att jag tittat på SATC-filmen (på fyran nu) eller går ut en sväng. Ska ändå upp typ halv sju i morgon bitti. Sovmorgon på måndag, någon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar