fredag 24 december 2010

THEDAYBEFORE

Hej från Jönköping! Trodde denna dag skulle bli ett rent helvete med tanke på allt snack om förseningar och fastfrusna tågbromsar, men vi kom lindrigt undan. En timme försenade blev vi totalt (vilket man faktiskt ofta blir med tåg - inget att förfasas över) och rullade tryggt och glatt in på stationen i Jönnet vid fem-tiden. Sedan dess har vi hämtat en kalkon, storhandlat på Ica Maxi (yay, vad kul det var), bråkat om en Aladdin-ask och ätit skinksmörgås med senap bredvid en nyklädd gran. Julefriden är här. Jag har en deadline kvar innan december är slut, men den skiter jag i nu. Fixar det i mellandagarna. Nu ska jag lacka naglarna blå, lägga fram finkläderna till i morgon och ta en dusch. Era frågor har jag inte hunnit svara på, men jag lovar - det kommer innan 2011 är här. Så fritt fram att fråga fortfarande. Vi hörs snart!

I'm in Jönköping, where I lived before moving to Stockholm a year ago. Tomorrow it's Christmas Eve so I'm going to paint my nails blue and take a shower so I'm ready for the big day. Speak to you soon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar