torsdag 30 december 2010

ANSWERSPARTTWO

Och nu del två, snabbt innan jag drar ut. Bisou!

Hur kommer du på alla smarriga recept? Älskar din blogg men skriv mer om mat! Kram

- Tack! Jag improviserar mest. Ibland inspireras jag av något recept i en tidning, ibland tänker jag bara att jag är sugen på något (typ något krämigt eller basilika - kan vara vad som helst) så hittar jag på något kring det. Det är ganska lätt om man bara tillåter sig själv att vara lite kreativ.

Hur träffades du och din kille? Hur länge har ni varit tillsammans?

- Vi träffades 2003. Jag hade precis börjat gymnasiet och han stack in huvudet på en av mina lektioner. Jag trodde han var ett par år äldre men det visade sig att han skulle börja i min klass. På den tiden hade han dreads och palestinasjal och jag var helt såld innan jag ens hade pratat med honom. Sedan blev vi vänner, sedan bråkade vi i ett halvår, sedan blev vi bästa vänner och efter det blev vi kära (eller så var vi kära sedan dag ett, vem vet?). Vi blev ett par i februari 2005. Han är den enda människan i världen jag skulle kunna umgås med dynget runt utan att bli galen. Att vara med honom är som att vara med mig själv. Han är verkligen den mest fantastiska människa jag mött.

Vad har du studerat?

- Förutom fristående kurser på högskola i litterär gestaltning, projektledning, statsvetenskap och retorik har jag läst en tvåårig journalistutbildning i Jönköping. Där pluggade man tidning, tv och radio men jag inriktade mig på tidning och fick världens bästa lärare. Om jag någon gång skriver en bok är det tack vare honom. På gymnasiet gick jag estetiskt program.

Du verkar shoppa rätt mycket, bor på hotell ofta och reser. Vill du inte hellre spara dina pengar?

- Jag sparar typ en tredjedel av det jag tjänar, det är såklart jätteviktigt. Men jag tycker ändå att det finns en gräns - man måste leva livet också. 2011 ska jag dock satsa på att spara mer, dra ner på onödiga köp och bli bättre på att använda det jag redan har. Hur många nagellack behöver man egentligen?

Vad ska du göra på nyår?

- Jag ska på middag och fest hos ett par vänner här i Stockholm. Och skåla i champagne såklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar