söndag 12 december 2010

POSTCARDFROMLULEÅ

IMG_1616
Det ser inte så kallt ut, men det här vädret är inga för veka...
IMG_1622
Tredje advent. Wow. Vart har jag hållit hus?
IMG_1639
Hittade några små installationer, julpepp på hög nivå!
IMG_1617
Luleå en lördag. Tyst och skönt...
IMG_1619
Spanade in denna fina i ett skyltfönster, har för mig att Lagerhaus haft liknande?
IMG_1636
Ett helt träd fullt med paket, bland det sötaste jag sett...

Kom precis in efter en lång promenad här i Luleå. Kände att jag var tvungen att se lite av stan när jag ändå är här. Vintervitt och krispigt var det, härligt! Trots stelfrusna fingrar gillar jag faktiskt vintern. Vilket är nytt för i år kan man säga, jag är annars alltid den som gnäller och tjurar över snö och kyla... Godnatt!

I took a walk around Luleå, a city way up north here in Sweden. It's super cold and snowy, but really beautiful. Goodnight!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar