onsdag 13 februari 2013

Recept: Pancakes Paleo-style

Ska du bjuda någon (eller dig själv?!) på breakfast in bed i morgon? Då tycker jag att du ska prova detta recept! Äntligen har jag lyckats få till en kolhydratssnål och göttig pannkaka som inte bara smakar ägg. En så kallad pannkaka som bara smakar omelett är kanske inte något annat än just en omelett tycker jag. Jag lovar (eller hoppas!) att du kommer älska detta... Pancakes for dinner? Well YES (if they're paleo)
Pancakes Paleo-style
2 stora portioner

4 ägg
1 dl kokosmjölk
1 msk nötsmör (jag tog cashew)
4 msk mandelmjöl
1 rivet äpple
kardemumma efter smak
kokosolja till stekning
chokladsås
1/2 dl kokosmjölk
1 msk kakao
kallslungad honung efter smak (i mitt tycke behövs bara pyttelite)
garnering
riven kokos

Gör så här: Vispa ihop alla ingredienser till pannkakorna. Stek som plättar eller hela pannkakor i kokosolja. Rör ihop ingredienserna till chokladsåsen och ringla över pannkakorna när de är klara. Ät medan de är varma!

6 kommentarer:

  1. Tack för ett bra recept, åt dem till frukost imorse med frysta bär till. Väldigt gott!
    /Marie

    SvaraRadera
  2. Idag är det ju den 14e så vill bara säga jättegrattis på födelsedagen!

    / Marcus

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset!
    Vabbar min son idag och blev sugen på pannkakor. Har testat flertalet lchf-pannkakor men de smakar bara ägg eller så är det någon konstig konstistens... Dessa var kanon!
    Jag hade varken äpple eller kokosmjölk hemma så jag bytte ut ingredienserna mot banan och grädde istället. Samt serverade med olika bär, lite honung och vispadgrädde. Det blev riktigt gott så dessa gör jag gärna igen :) Att sonen bad om mer är ett fantastiskt betyg. Tack för att du delade med dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack! När ett barn gillar min mat känns det som ett extra bra betyg :)

      Radera