måndag 18 februari 2013

Sunday Runday

Yes, ny vecka och allt men jag tänkte börja med att rapportera från gårdagens gympass då intervaller stod på agendan. Jag har inte kört intervaller på löpband på många veckor nu eftersom jag har varit rädd att det ska trigga i gång smärtan i min ländrygg (som nu äntligen, efter mycket rehab, har släppt helt) så i går fick jag ett enormt rus! Jag körde i 30 minuter, 1 minut på, 1 minut av. När man springer intervaller är det viktigt att man är på en hastighet som känns obekväm. Mer spurta för livet än söndagsjogga. 30 minutes of sweaty intervalls later and I feel AMAZING! I did one minute on, one minute off today but I always change it up. Love getting my heart pumping ❤
Mina nya byxor kanske gjorde sitt också. Jag fick två par från Kinebrasil från min kille i födelsedagspresent. Och jag älskar dem! Sunday Runday. Intervaller står på schemat i mina nya byxor från #kinebrasil  #bdaypresent
Jag får alltid frågor om konditionsträning och sanningen är att jag inte konditionstränar alls på något traditionellt sätt. Det är bara intervaller som gäller och sedan förbättrar jag också kondition genom min styrketräning. Jag får jätteofta mejl från tjejer som försöker gå ner i vikt och står timmar på crosstrainer eller löpband utan resultat. Jag tänkte skriva ett inlägg om detta snart... Happy Monday!

4 kommentarer:

  1. Åh jag älskar intervaller! Supereffektivt och så himla nyttigt att testa att se hur man kan pusha sig själv! love it

    SvaraRadera
  2. Åh, skulle vara kul om du skrev ett inlägg om din rygg och hur du gjorde den bättre. Själv har jag en längrygg som har strulat i över ett år. Blir så trött!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, det ska jag se till att göra!

      Radera