fredag 8 februari 2013

What's in my gym bag?

Happy friday! Jag tänkte köra en variant på bloggklassikern What's in my bag nämligen vad jag har med mig i gymväskan! Kanske inga konstigheter, jag kan tänka mig att min gymväska och dess innehåll är rätt standard men what the heck! Själva väskan kommer från Adidas och deras Stella McCartney-kollektion. Jag velade lite innan jag köpte den för ett år sedan, den är rätt dyr (tror den ligger på över tusenlappen) men jag älskar den! Precis rätt storlek och har mängder av olika fickor så det inte blir lika stökigt. Bra för ett kontrollfreak som mig. IMG_3923 IMG_3921
So, what's in my gym bag? Let's break it down.

Nike Free 3.0. Superbra inneskor för gymmet tycker jag! Dessa har jag specialdesignat på Nikes hemsida (gör det själv HÄR) så det tog ett par veckor att få dem. Jag har ett par korallfärgade som jag använder som promenadskor men dessa vita funkar bra på gymmet eftersom jag inte använder dem utomhus. Får jag drömma lite om ett nytt par (som det inte kommer bli några på ett tag!) skulle jag nog kolla närmre på de HÄR.

Mobilhållare. Den här använder jag mest på mina få årliga löprundor.

Träningshandskar. Jag har två par i väskan, ett från Casall och ett från Nike. Men när jag tränar Crossfit använder jag magnesium på händerna.

Måttband. Jag brukar mäta mig hemma men nu när jag hjälper mina kompisar på gymmet får måttbandet hänga med i väskan!

Snabb energi. Jag brukar se till att alltid ha en bar i väskan ifall jag skulle behöva äta något snabbt före eller efter träning. Nu när jag äter Paleo går i princip alla proteinbars bort men Raw Bite är en naturlig frukt- och nötbar som ger snabb energi och smakar fantastiskt!

Hopprep. Ett tunt hopprep så jag kan öva på mina double unders!

Mjuka läppar. Ett par läppbalsam i väskan är ett måste! Jag hatar att ha torra läppar.

Tofsar, hårnålar, hårband. I fall jag behöver få bort håret från ansiktet.

Block och penna. I det här blocket samlar jag mina träningspass, mina mått och framsteg, träningspass jag skapar åt andra. Ska man utvecklas i en bra takt kräver det att man planerar sin träning och håller koll på resultaten.

Gymkort. Självklart ligger mina gymkort alltid i väskan.

Inlägg. Jag pronerar lite lätt och använder därför inlägg i mina träningsskor som motverkar detta. Min teknik har förbättrats avsevärt sedan jag började använda dessa och jag känner mig mycket mer stabil när jag tränar.

Vattenflaska. Jag dricker stora mängder vatten varje dag och kan lätt klunka i mig över en liter vatten före, under och efter ett pass. Min vattenflaska kommer från Klean Kanteen och är gjord av rostfritt stål.

Så nu vill jag veta, vad är dina måsten i gymväskan?

6 kommentarer:

  1. min pulsklocka (och allt vad det innebär, dvs bröstbandet ?!?! och manicken man sätter på), deodorant, alkosprit, tigerbalsam, sporttejp (jobbiga leder som ibland behöver tejpas om) vattenflaska, gymkort, lås till skåpet, min gymnecessär (som innehåller allt från tofsar till tigerbalsam och något läppsyl).


    därefter allt annat som handduk och sånt. Men dessa saker är ALLTID i min gymväska, som btw är en north face-ryggsäck. Den väskan är det bästa som hänt mig. Man får plats med ALLT och är superbekväm (behöve rinte vara en ryggsäck heller). För dem som är intresserade: http://se.thenorthface.com/tnf-se-en/base-camp-duffel-s-1.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wow, jag har en del att lära! Jag brukar också ha handsprit speciellt om jag ska har en semester coming up! Kanske borde ha skrivit att jag aldrig duschar på gymmet heller, haha, kanske verkar jag lite konstig annars... Har du någon instagram förresten?

      Radera
    2. ja jag har instagram! Den är inte så fitness-relaterad, utan mer "mitt vanliga liv" (men träningen är ju en stor del av mitt liv så det finns ju bilder på det med). jag heter natsuon där!

      Radera
  2. SNYGG väska!!! NU är jag igång med min coach ;)!

    SvaraRadera
  3. Grymt snygg väska- nu blev jag inspirerad att köpa en ny!;)

    Jag har nog framförallt duschartiklar för de gånger jag duschar på gymet, gymkort, träningshandskar, träningsskor, dextrosol (diabetikerns bästa vän), vattenflaska, tuggummi, liten handduk, tofs, hörlurar till Iphone (musik är ett måste de gånger jag inte kör pt-pass). Dock ska jag nog också börja köra med ett anteckningsblock, så jag kan skriva upp mina framsteg. Kul att göra det, även fast Philip har rätt bra koll!

    Ps. Imorgon, efter att ha laddat mentalt i en månad, börjar min strikta Paleo-månad. Länkade till din blogg, för de som vill veta mer och få tips:) www.finest.se/elisabethtypett

    Kram E

    SvaraRadera