onsdag 27 februari 2013

Recept: Sötpotatisomelett!

Inspirerad av Primal LifeInstagram fick gårdagens lunch bli en matig omelett med sötpotatis och en stor sallad. Lunch är verkligen min stora svaghet, det blir ofta att jag äter alldeles för lite vilket resulterar i allt för mycket småätande under eftermiddagen.

I min drömvärld äter jag tre stora mål om dagen och inget mer. Jag mår jättebra av att äta så, nu gäller det att get back to business och skärpa till sig. Bättre planering krävs och jag måste se till att jag får till det här typ nu. Jag mår personligen inte alls bra av att ha hunger/sug under dagen utan trivs mycket bättre med färre måltider. Mellanmål är inget för mig, helt enkelt. Denna rätt stod jag mig bra på och den är en fin kombination av carbs, fett, protein och dessutom vegetarisk. Som ni vet äter jag inte kött till varje måltid och lunchen tycker jag är ett lätt mål att köra veggo.Todays lunch inspired by beautiful @primallife Sweet potato omelet with arugula and avocado, so delish
Sötpotatisomelett
2 portioner

4 ägg
2 sötpotatisar
1 msk pesto (ostfri om du kör paleo!)
1 liten schalottenlök
1 liten röd chili (valfritt)
kokosolja

Gör så här: Vispa ihop äggen i en skål, riv sötpotatisen. Blanda ihop med hackad lök, pesto och chili. Stek som en omelett på medelvärme i kokosolja. Servera med en stor sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar