tisdag 11 september 2012

Dropset och håll käften-intervaller

Den här nya träningsrutinen gör en inte vacker för stunden men förhoppningsvis i längden. Jag har pratat med Philip om mina höstmål (nyfiken? Läs HÄR!) och han är helt med på noterna. Säsongens första pass ägde rum i dag och jag ångrade mig kanske lite där på löpbandet när jag bokstavligen höll på att kräkas... Men, men. No pain, no gain.

I dag tränade vi rodd, djuuuupa knäböj, axelpress. Tanken är att vi kör fyra, fem tunga set (alternativt dropset) på tre till fyra basövningar per gång och stoppar in pulshöjande aktivitet mellan övningarna. I dag var det hopprepet, löpbandet och grodhoppen som fick mig att svettas. Som sagt, löpbandet var vidrigt. Philip ökade hastigheten under 20 sekunder, sänkte under 20 sekunder och sådär höll det på. Puh! Efter några veckors vila hade jag ändå ökat i styrka (återhämtning, heja heja!) men konditionen är ju en färskvara av rang och det fick jag erfara i dag.
Hinderbanan någon kväll/helg @patrickmattsson ??? My sweet recovery
Nu är jag i det där härliga läget när endorfinerna rusar och musklerna har börjat bränna. Ni vet vad jag menar!

Todays workout was the worst/best ever! I've started a new routine with my personal trainer and oh my! This is serious stuff! My legs were shaking like crazy while walking home. It may have been the hardest workout I've ever done. I treated myself to a sweet recovery, Luna bar and kombucha. Perfect when you are to tired to make a protein shake, right?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar