onsdag 5 september 2012

Träningen får vänta

I tisdags hade jag tänkt köra gympremiär efter två veckors vila men jag har fått en känning i halsen och vid halsont drar jag gränsen. Annars är jag rätt strikt, jag tränar även om jag är trött eller har huvudvärk. Ont i halsen - nej. Jag känner mig inte sjuk men det känns som att jag har en infektion som ligger och lurar och jag tänker inte låta den blossa upp genom att sänka mitt immunförsvar. I dag känns det bättre så i morgon eller senare i veckan är jag tillbaka.

Nackdelen med att resa är ju verkligen att man utsätts för nya virus och bakterier. I New York har i princip alla den trevliga vanan att nysa överallt och gärna i båda händer dessutom. Hu! Bryter en förkylning ut får det väl vara värt, jag har inte varit sjuk på åtta månader och det känns väldigt bra! Min livsstil har gjort mitt immunförsvar starkt som stål. Jippi!

Sitter och filar på mina höstmål just i detta nu... Snart får ni se vad jag har för planer!

I was planning on hitting the gym this week after two weeks of well needed rest. But my throat is a bit sore and I don't want to make it worse. I haven't been sick or had a cold for eight months, time will tell if my streak is coming to an end. Let's hope not!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar