onsdag 19 september 2012

Min nya träningsrutin

I dag träffade jag Philip för en timmes tortyr. Den här nya träningsrutinen med enbart tunga basövningar och intervallträning är J O B B I G. Och jag känner att den tar, just nu tränar jag mycket rygg och jag kan säga att det även resulterar i trötta och värkande biceps. Som sig bör, med andra ord. Jag satsar på ryggen för att jag är väldigt stark på framsidan av kroppen och baksidan släpar efter. Dessutom vill jag ju bli mästare på chins. I går stod jag och tittade på när min kille bara körde i chinsställningen (stolt men avundsjuk flickvän!). Ett så här ojämställt förhållande är ju bara inte okej...

Dagens pass bestod av mycket rygg, lite axlar och mycket bål. Sedan fick jag äran att genomföra en kombination där man gör detta i följd: 1 burpee, två utfallshopp och grodhopp. Det är alltså en sekvens. Sedan gör man det igen. Och igen. Typ åtta gånger på raken och upprepar tre varv. Gör man detta på ett hyfsat fullt gym får man dessutom lite publik och många blickar men jag inbillar mig att det är imponerade blickar och inget annat. Varför inte liksom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar