måndag 24 september 2012

Helgens käk

Ah! Denna helg har jag laddat batterierna i min barndomsstad Jönköping där jag bodde i 10 år. Det blev tre (!!) besök på mitt favoritställe (kanske i hela världen?) Ica Maxi, häng hos svärisarna (nej, jag och min kille är inte gifta men vad ska man kalla dem?), kompisdejter och en sväng till Småländska Kolonin för en fantastisk GT en kvart innan stängning (är det Gin O'Clock så är det!) Tänkte bjussa på några bilder som föreställer lite av det jag har käkat i helgen... #lunch #lowcarb Lördagens lunch åt vi på Pique-Nique på Klostergatan. Många goda grejer på menyn, jag åt en rödbetssallad med bacon och parmesan... Skivad... Mmm. Swedish strawberries and coconut chocolate, hotel snack!
Typiska hotell-snacks för att vara mig. Färska bär (hittade svenska gubbar, årets sista) och kokoschoklad. Baked sweet potato Svärisarna hade bakat sötpotatis till söndagsmiddag. Grymt gott! Kokosbröd!
Och jag passade på att baka bröd i ett ordentligt villakök. Ett kokosbröd blev det, två hela limpor. Receptet kommer i morgon!

2 kommentarer:

  1. Hej! Skulle inte du kunna skriva ett inlägg om hur du arbetar och hur du tagit dig dit du är idag, hur det är att jobba frilans, hur du gick tillväga i början för att få uppdrag, fördelar/nackdelar osv, skulle verkligen uppskattas!

    SvaraRadera
  2. Och även hur en typisk arbetadag kan se ut? Tack på förhand!

    SvaraRadera