måndag 24 september 2012

Planen är satt!

Veckan börjar bra, körde en timme med PT-Nils på eftermiddagen. Jag har inte tränat med honom på tre veckor men mycket av tekniken satt ändå rätt bra. Det är verkligen mental träning att vara närvarande i varje övning och satsa på perfekt teknik utan det minsta slarv. Puh! Jag är helt slut i huvudet efteråt...

Nu har vi i alla fall börjat lägga upp en plan för höstens träning. Fram till nyår ska jag enbart tränas av Nils, jag vill ge Crossfit och honom en ärlig chans och se vad det ger för resultat. Det känns otroligt bra! Som det ser ut nu kommer vi fokusera på fler repetitioner i oktober för att sedan köra tyngre men färre reps i november och sedan i december börja med olympiska lyft (?!). Spännande, minst sagt.

Jag får ofta frågor om varför man ska träna med PT, hur man ska hitta någon som är bra och vad man egentligen kan förvänta sig. Jag tänkte skriva ett inlägg om detta i veckan, det finns en hel del att säga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar