tisdag 25 september 2012

Hemmadag

En eller två dagar i veckan paxar jag skrivdagar då jag bara hänger hemma och skriver reportage eller spånar nya reportageidéer. Ibland tränar jag men just i dag sammanfaller min skrivdag även med vilodag. Så i dag hänger jag hemma i leggings, Hello Kitty-fluffstrumpor, fläta och skön tischa.

I dag har jag dessutom jobbat undan rätt bra så resten av arbetsdagen ska jag unna mig en skön stretch, sedan tänder jag kanske ett doftljus och plockar lite i garderoben. Sköna egentid!

Jag får ofta frågan från vänner, bekanta, familj, bloggläsare (you name it) om det inte är fruktansvärt stressigt och jobbigt att vara frilans. Och det kan man ju tänka sig. Det kan det säkert också vara för vissa. Jag däremot har märkt en enorm skillnad i livskvalitet sedan jag började köra eget. Nu är det över två år sedan jag tog steget och jag har aldrig ångrat det! För mig är det fantastiskt att få styra över min egen arbetstid och kunna ta en eftermiddag ledigt när det verkligen behövs. Lyx lyx!
Untitled
Jag fick några frågor om min jobbsituation i kommentarerna och ska se till att svara på dem så snart som möjligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar