onsdag 26 september 2012

Middag och proteindrinkar

Kvällens middag är lite så där håll käften-god med samtidigt snabb och enkel. Att steka en bit kött av bra kvalitet (jag köper alltid nötkött från naturbetande kor) och servera med en sallad tar faktiskt mindre tid än att gå till McD eller vänta på en onlinepizza.

Salladen är gjord på färsk spenat, pinjenötter och tomater. En skvätt olivolja och vinäger så är man hemma! Ett litet tips till er som jag har tänkt skriva länge är att ni INTE ska köpa färdigsköljda sallader! För att den ska slippa sköljas av dig ångas den istället i industrin. Ångad sallad = död sallad. Med andra ord - det finns inte en enda vitamin kvar! I vissa länder (kanske även Sverige?) BLEKER man till och med salladen för att få den ätklar. Denna sjuka värld… Untitled Protein please!
Ett annat tips (oj, det bara regnar sådana i dag!) är att göra en dubbeldos av din morgonsmoothie (förutsatt att den innehåller proteinpulver) och spara hälften till efter ditt träningspass. Färdigblandad och redo att dricka!

4 kommentarer:

  1. Oj, det hade jag ingen aning om och jag köper alltid färdigsköljd sallad. Dags att sluta med det med andra ord!

    SvaraRadera
  2. Skulle bli såå glad om du ville lägga upp lite smoothierecept på bloggen, letar efter kostlistan du gjorde för någon månad sedan, finns den kvar i äldre inlägg?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Tina! Jag jobbar på smoothierecepten! Min kost-PDF hittar du här: http://lipstickandlowcarb.blogspot.se/2012/07/clean-and-lean-diet.html

      Radera
  3. Hej! hade en liten fråga. Mandelmjölken och mandelsmör som du pratat om, är det bättre en vanligt smör/mjölk? eller vad är det för något egentligen?

    Jätte bra och inspirerade blogg måste jag säga!

    SvaraRadera